Publicaties

imageedit_8_9712943147

Emotiemarketing

J. H.H. (Jeroen) Duijvestijn,

21,15

Het valt dezer dagen niet mee om marketeer te zijn. De concurrentie de loef afsteken op productniveau is moeilijk, omdat unieke producteigenschappen een uitzondering zijn geworden. Vastomlijnde doelgroepen zijn uiteengevallen en hebben plaatsgemaakt voor multi-minded consumenten, met een individueel en grillig kooppatroon. Het aantal communicatiekanalen en boodschappen neemt explosief toe, waardoor de strijd om de aandacht van de consument almaar heviger wordt. En tot slot laat de consument zich bij het maken van keuzes steeds meer leiden door zijn emotionele betrokkenheid bij ondernemingen en merken. Dit boek schetst niet alleen deze veranderende context, maar beschrijft ook een aantal marketingstrategieën die met succes op deze veranderingen inspelen. Rode draad daarbij is dat de corporate identity van ondernemingen steeds belangrijker wordt. En dat er nieuwe wegen moeten worden gezocht om deze zichtbaar, maar vooral ook voelbaar te maken.

Categorie: .
Gepubliceerd 01/12/2001
Labs Innovatie & Ondernemerschap,
Preview

Gerelateerd

Copyright 2017 by Stichting Maatschappij en Onderneming - contact@smo.nl - Burgemeester Oudlaan 50 - 3062PA Rotterdam - 085 065 54 85