Publicaties

corporate-entrepreneurship-2

Corporate Entrepreneurship: Ambidextrous Organisations

Relevant blijven in de alsmaar veranderende markt is voor veel bedrijven nog een uitdaging. Ze worden van de troon gestoten door nieuwe ondernemingen, of worden door technologische vooruitgang overbodig gemaakt. 40% van de Fortune 500 bedrijven uit 2000 bestonden tien jaar later niet meer. Hoe behoud je als gevestigde speler je positie? Wat moet je doen om te voorkomen dat je organisatie door vooruitgang aan de zijlijn wordt gezet?

Om te ontdekken wat er nodig is voor blijvend succes, en er voor te zorgen dat je onderneming na tien jaar nog innoveert bespreekt hoogleraar Corporate Entrepreneurship, Justin Jansen (Erasmus Centre for Entrepreneurship), de ambidextere organisatie: een organisatie die zowel in staat is om bestaande krachten verder te ontwikkelen, als nieuwe paden te verkennen.

Klik op deze link voor het volledige artikel.

Dit artikel is onderdeel van een serie publicaties binnen het thema Innovatie & Ondernemerschap over Corporate Entrepreneurship door SMO, powered by DutchCE.

Gepubliceerd 31/10/2016
Labs Innovatie & Ondernemerschap,
Copyright 2017 by Stichting Maatschappij en Onderneming - contact@smo.nl - Burgemeester Oudlaan 50 - 3062PA Rotterdam - 085 065 54 85